Enjoy Life's Cookies for Everyone

onsdag 14 november 2012

Hängmörat kött

Jag kan tycka att det kan vara svårt ibland och vet vilket kött man ska handla. Hur det ska se ut och att det är fet på de rätta ställena. Min make har den stora äran att handla all mat. Då det är han som lagar alla våra måltider. Jag blev så trött på att handla. När det oftast blev fel och läget inte blev som han hade tänkt sig.
Jag kan hålla med om har man tänkt sig att kötet ska vara på ett visst dätt, blir det inte det lättaste att göra något bra av det.  Att få det rätta köttet är a och o för att gör en god middag.
När jag köper kött brukar jag handla köt i vakuum förpackning. Oftast ser du ju bar hur den första kött bitten ser ut. Sen är det som lotto på det andra. Antingen är de jätte fina eller ser de ut som stryck.
Har börjat funderat på att göra som maken att köpa köttet över disk i stället då kan man få fram de bästa bittarna.Ska man ha bra köt får man kasta upp lite mer pengar. Och det kan det faktiskt vara värt om man vill ha en bra måltid.
Som ni ser på bilden här under. Så är det så här han vill att köttet ska se ut.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar